søndag 7. juni 2009

Tapetsering, pip-pip og støvler

Ja, jeg vet overskriften kanskje ikke var den mest oppfinnsomme, men den gjenspeiler hva dette innlegget handler om!

Først kan jeg fortelle at jeg (helt alene) har tapetsert veggen bak senga på rommet mitt! Tapeten som var fra før var en slags rosa/rød strie som ikke helt passet inn i mine kremfargede planer.
FØR:

Senga, nattbordene, lampene og sengeteppet er fra IKEA, mens putene er fra Kid. Lampeføttene (litt usikker på det ordet) var opprinnelig svart, men jeg tok fram gullsprayen fra juleverkstedet og sprayet dem, så de ble riktig så fine!

ETTER:

Og senga ble jo også litt finere når jeg rakk å re opp før jeg skulle ta bilde.
Tapeten jeg har satt opp nå kommer fra Flügger og er helt nydelig! Litt vanskelig å få med mønsteret på bildet så jeg hentet et bilde fra designeren.

Så var det pip-pippen!
Da jeg kom hjem i dag så jeg noe grått på plenen. Fordi perfeksjonisten i meg sa at den måtte vekk fra den fine plenen, måtte jeg gå å se hva det var.
Der satt en forfrossen og bortkommen liten trostunge uten mulighet for å fly. Det skjer hvert år, noen faller ut av redet litt for tidlig og blir enten offer for kulde, matmangel eller rovfugl. Jeg fant en da jeg var liten også og selvfølgelig skulle den bli mitt nye kjeledyr. jeg gav den mark og biller og hva var takken? Den bæsjet i hånda mi og til slutt var den borte en dag. Enten ble den tatt av en katt, eller så hadde den endelig skjønt hva vingene var til.

Den lille stakkaren jeg fant i dag tok jeg vekk fra plenen og satte bak garasjen, der det muligens er et reir et sted. Jeg vet vel innerst inne at han aldri vil overleve, men prøver å ikke tenke for mye på det. Det er bare slik naturen er.


Lykke til, hvor enn du er nå lille pip-pippen!

Så var det støvlene.
Snart er det festival, seterliv og sikkert en del sommerregn, så da må jeg ha støvler! Har sett rundt omkring på diverse XXL-varehus, men de er utsolgt i størrelse 39 overalt! Til og med i Oslo! Så har jeg sett litt på diverse nettbutikker og så har Anne Randi vært så snill å tilbudt seg og se i Danmark. Jeg SKAL ha de støvlene!


Ingen kommentarer: