torsdag 25. februar 2010

Trondheim?

Valgets kvaler. Skal jeg vende snuten mot trivelige Trøndelag igjen tro? Etter alle mine utsagn som "flytte til Trondheim? ALDRI!" og "Trondheim er jo så kjedelig og grå!", burde jeg vel egentlig ikke offentliggjøre mitt store ønske for høsten. Men jeg gjør det likevel... JA, jeg vil flytte til Trondheim. Der - der er det sagt.

Lillehammer? Neeh...
Steinkjer? Tjaaa, kanskje...
Trondheim? Ja takk!

Jeg begynner å bli temmelig lei av å kjøre Friisvegen og Venabygdsfjellet nå... Og jeg er fullstendig klar over at strekningen Støren - Haltdalen/Røros ikke er noe å juble for heller, men så mye kortere! Jeg kan jo kjøre via Tydal også! Dessuten går det jo faktisk tog og buss mellom Trondheim og Haltdalen/Røros minst èn gang om dagen om jeg skulle få et innfall av miljøansvar. Kanskje jeg ikke behøver å reise alene heller?

Og tenk på alt en kan gjøre i Trondheim! Tjo-hei!
Trondheim har: LERKENDAL og ROSENBORG, den fantastiske pizzarestauranten øverst i Nordre; Ristorantino Italiano, som har byens pizza ifølge Christina og meg! Kyoto, sushirestauranten jeg kan komme til å bli stamkunde på. Zara, Gina Tricot, Panduro, M. Sommer, Ting, Cornelias Hus, Ordning & Reda, Sjokoladebutikken, Perlehuset, Ravnkloa, Bibliotekkafeen, Vitensenteret (jeg vet, kanskje ikke så spennende lenger, men jeg har alltid vært fascinert av det stedet), Godt Brød, Choco Boco, Bare Blåbær, alle de små, rare butikkene på Bakklandet, Kinarestauranten på Buran (gode vårruller!), Nidar (hallo, fabrikkutsalg!), Ringveparken (minner...), Indiska, Tulla Fischer, Relax (fantastisk hudpleiesalong med studentrabatt og hyggelige ansatte!), Teateret, Søstrene Grene, Nova og Prinsen kino, Sirkulus (brukthandel med mange gjemte skatter!) og så må vi jo ikke glemme IKEA! Pluss mange andre artige steder og butikker!

Jepp, det blir forhåpentligvis Trondheim!

Ingen kommentarer: