fredag 17. september 2010

Andy Goldsworthy

I dag hadde vi forelesning om en kunster ved navn Andy Goldsworthy. Han har i førti år laget kunstverk av ting han har funnet i naturen. Han kan holde på i dager, uker, måneder! Han bruker ikke lim, spiker, skruer eller andre "unaturlige" verktøy. For å lime ting sammen bruker han spytt, is og jord. Han får til de mest utrolige ting! Farger og former en egentlig ikke tenker over når men er ute!

Neste torsdag er det vår tur. Da skal vi lage et kunstverk på tre (!) timer inspirert av Andy. Jeg gleder meg som en unge! Og jeg gleder meg også til å prøve noen is- og snøskulpturer når vinteren kommer!

3 kommentarer:

Nina sa...

Marit! Hvor blir det av oppskriftene? Vi sulter!
For å gi deg større innsikt i hvordan vi har det her på Møllenberg har jeg opprettet blogg jeg også. Kun for deg!

Ladybird sa...

Nydelige bilder :) TUSEN TAKK for supertipset om Norske interiører nå! ;)

Marit sa...

Så bra jeg fikk delt det! Syns det ble for ille om ikke alle skulle få ta del i kuppet;) Og forresten, besøkstelleren min gjorde et hopp da du linket til meg;D Utrolig morsomt!