søndag 19. juni 2011

Forfriskninger

Først vil jeg bare si: HALLO! Hvorfor har ikke jeg sett innstillingene for kommentarer før? Fra nå av kan ALLE kommentere, om du har google-konto eller ikke. Kommenter, kommenter, kommenter...!

Så over til noe ganske annet. Det er sommer, det er varmt og jeg får enten lyst på vannmelon, jordbær eller iskald drikke. Eller et bad i elva, men det må nok vente til storfonna er borte! Ja for det er nemlig slik har jeg hørt (fra upålitelige, gamle kilder), at man må vente til den store snøfonna er borte før man kan bade i elva uten å bli syk! Nok om det, dette blir bare surr.


Jeg kikket igjennom litt forskjellige ting og tang på det gamle soverommet mitt i dag, og der fant jeg en oppskrift jeg trodde jeg hadde mistet! Halleluja, og hoppe i taket (eller kanskje ikke, når man er 1, 59 OG EN HALV cm)! Oppskriften er fra mine gamle 4H-dager, og var svært populært en gang vi markerte 4h-dagen på butikken med muffins og aktiviteter. Det er fruktbowle jeg snakker om! Vet ikke om noen faktisk kaller slike blandinger for bowle lenger, men uansett, kall det en drink eller noe om du vil!

Du trenger

6 sitroner

4 appelsiner

3 bananer

1 drueklase (På den tiden var det ikke slike fine plastikkesker med druer, men sleng oppi en hel sånn eske, druer er jo bare godis.)

3 store flasker sitronbrus (Altså 4,5 liter! Håper du har en stor bolle, for dette blir mye!)

Isbiter


Press sitroner og appelsiner. Skjær bananene i biter, skiver eller hva du måtte ønske. Del druene i to og bland alt i en stor bolle. Ha i brus og masse isbiter!

Oppskriften kan sikkert sprites opp litt også, med vodka eller musserende, men det får du prøve selv for det har ikke jeg prøvd (enda)! Husker at jeg syntes denne var helt fantastisk da jeg var en 13-14 år, men har ikke fått prøvd den etter det fordi oppskriften var jo borte! Denne SKAL lages i sommer, prøv den du også og fortell meg hva du syns!

PS: Bildet er fra Pinterest.com, og jeg må si det må være en genial idè å male litt tavlemaling på glassene!

Ingen kommentarer: