tirsdag 25. oktober 2011

Min lille hemmelighet

Akkurat nå spiser jeg en av mine absolutte favorittretter for tiden - Laks og pasta! Jeg mikset sammen denne retten i vår som et resultat av et ganske fattig kjøleskap, og jeg er enda ikke lei! I tillegg til å være supergodt tar det heller ikke lenger tid enn 15 minutter å lage! Hemmeligheten er en dillsaus fra Knorr, som jeg har kjøpt i Sverige. Jeg har ikke funnet den i Norge enda, men det er mulig den finnes på de største matbutikkene som Meny og lignende. Prøv den en dag! Og finner du ikke sausen, kan du alltids lage hvit saus fra bunnen og tilsette MASSE dill!



Du trenger:

Laks

Pasta
(for å holde tidsrammen på 15 minutter bør du ta en pasta som ikke trenger så lang koketid)

Dillsaus
(og melk og smør til sausen)

Brokkoli

Sitronpepper


Kok pasta og ha i brokkolibuketter på slutten av koketiden (sparer oppvask)! Imens steker du laksen i biter, slik at det tar kortere tid enn om du skulle hatt en filet. Kok sausen slik det står på pakken. Husk å la vannet renne godt av pastaen og brokkolien slik at det ikke samler seg en dam på fatet. Dander med pasta og brokkoli nederst, laksebiter og saus - og NYT!

Pssst! Får du brokkoli til overs kan du for eksempel lage noe godt med den i morgen!

Ingen kommentarer: