tirsdag 6. desember 2011

Førjulstid

Andre søndag i advent har allerede flydd forbi, og et visst antall julebrus har allerede gått med. Jeg har hatt førjulsmiddag for jentene med grøt og spekemat, en mystisk sjokoladedessert, pepperkaker, gløgg, marsipan og julebrus! I tillegg spillte vi scrabble, noe som medførte MYE søking i ordboka etter diverse liksomord! En helaften med andre ord! Det eneste som manglet var juletreet jeg hadde sett for meg å ha... Jeg fant rett og slett ikke igjen det i snøen hjemme (ja, så lite var det!), så da måtte jeg improvisere og ut i skogen og finne et par bjørkegreiner. Med en lyslenke jeg fikk billig på IKEA og litt småpynt ble det riktig så fint.


Nå er det to dager igjen på skolen, og tre arbeidkvelder før det blir jul! Hurra!






Forresten, har du lyst til å høre fine julesanger? Sjekk Fru Marits julesangblogg!

3 kommentarer:

Anne Randi sa...

så fint du ha pynta :D å knæsj julekule, ke du ha funnji hænn mønstere? e på utkikk ættje nye mønster e sru ;)

Marit sa...

Takk:) E ha vørti alldeles hekta p boka "julekuler" tå dem der Arne og Carlos:) 55 mønster! Åsså e d rimeli gre oppskrift å finne p mønster åt sjøl å:D D e har p n der kula tru e e frå boka, men e ha årna mange kula m sjølårna mønster å:)

Anne Randi sa...

tøft :D artukt, kanskje'n skulla investert ti'n der ;) Du må legg ut bilde tå jultree når du e fælugg :D