lørdag 10. januar 2009

Nytt år, nye muligheter!

2009 kom fort! Romjula gikk unna med mange sosiale og morsomme lag, og plutselig var det skole og hybelliv som gjaldt.
Bloggingen har også vært fraværende i det siste, så jeg starter året med en oppsummering av året i fjor!
Ganske tidlig på året fikk flere og flere førerkort, mens jeg fremdeles tok kjøretimer.
Da var det godt å ha noe å se fram til; tur Sør Afrika! 9. mars satt jeg alene på flyet til London for så å komme meg til Cape Town.
Det ble en opplevelsesrik tur! Shopping i Cape Town, safari, vingårder, pingviner, bavianer og andre apekatter;)


Etter 14 dager i Afrika kom jeg hjem, 3 dager før bursdagen min! Så helga etter ble det stor feiring sammen med bestevenn Kristoffer, som har bursdag fem dager etter meg. 70 gjester kom, danset, sang, spiste MANGE pølser og dagen derpå var 300 ballonger redusert til 3...

Så ble det da førerkort også på meg! 15. april hoppet jeg rundt av glede og jublet for å ha bestått oppkjøringen! Tre uker etterpå var jeg eier av en grønn Opel Corsa '97 - ingen fartsmaskin, men du å du så søt!

Den samme søte bilen ble med på Sommerfestival i Selbu i juni! Et partytelt med vegger var grei nok overnatting den første natten, men natt to ble bilen god å ha. Ble nok bare mer glad i bilen etter den natten;)



Ellers gikk sommeren med til jobb. Jeg laget frokoster og middager, bakte, kokte, stekte og hadde det utrolig morsomt! Flaks for meg at jeg nå jobber på samme sted hver tredje helg!

Så kom høsten, skolen og hybelliv igjen. Enda fler ble 18, feiret og fikk førerkort, mens jeg konsentrerte meg om Turen med stor T. Fire jenter vendte nesa mot London i oktober, til shopping, sightseeing og party, party!


Slutten av oktober og hele november gikk saaaakte, med mange prøver, innleveringer og skolearbeid. Jeg ble så stresset at jeg begynte å gå til fysioterapaut for å løsne opp i skuldrene! Så da jula kom ver det ikke en dag for tidlig! Førjulstiden gikk med til juleball, julebord, lage gaver, lage og skrive kort, finne juletre, pakke inn gaver, volleyballturnering på skolen osv, osv... Puh! Endelig kom julaften!
Jeg fikk utrolig mye fint til jul (tusen takk alle sammen!), og koste meg hele kvelden, men kvelden etterpå var det ut igjen;)

Godt Nyttår! Gleder meg til 2009!

2 kommentarer:

Anne Randi sa...

Hanj e nættj dænj da bil'n dinj ja:)

BO sa...

Å for ei fantastisk reise! Her var det mange eksotiske dyr! Til og med Clooneyen... :-)