tirsdag 27. oktober 2009

Det er så mye vær!

Snø, is, grønt gress, sol, tåke, slaps, sterk vind, gult gress, varmt, kaldt... Hvorfor kan det ikke bare bli vinter? Hvorfor må vi ha denne dumme, ubestemmelige høsten? For en som kjører (ganske) mye bil på strekninger med dårlig føre er denne tiden helt idiotisk!

Ta Venabygdsfjellet i går for eksempel. Fra Enden (for de som ikke er så bereist i de traktene; Enden er et sted) og opp til Opplandsgrensa var det sol, is og snø, men ikke verre enn at jeg kom fram. Så plutselig! PLUTSELIG! Var jeg midt i tåka og det var sørpe på veien! Jeg så heller ikke den svingen som kom slik at bilen slengte ut mot siden, litt ned i grøfta, ut av grøfta og over på den andre siden.
I og med at jeg hadde den nye dobbeltsenga mi, en madrass, en overmadrass og diverse annet styr i bilen var den ekstra tung og jeg ville nødig bli stående i grøfta oppå fjellet! Dermed ble det en veldig rolig tur videre, noe som resulterte i at jeg kom for sent til forelesning. Jaja... Heller litt for sen enn å ikke komme fram i det hel tatt.

Slik så det ut forrige torsdag på vei hjem:




Og slik så det ut i går, på vei til Lillehammer igjen:



1 kommentar:

Anne Randi sa...

e bruke å si d e hæli me ver e, men jaggu d der va nå som såmmår å vinjter gitt! håpe d bli bere t du t tur'n øwi att da:D