tirsdag 20. oktober 2009

Nå er det visst jul igjen!

Det er helt utrolig hvor lang julen har blitt! En skulle nesten tro at man må ha et tre-fire adventskalendere, for å dekke oktober, november og desember.
Og så har du Halloween. Er det en del av advent, eller er det et unntak?

For tre-fire uker siden begynte butikkene å rydde plass til hele nisseland med all den pynt og glitter det medfører. Overalt har julen begynt å melde sin ankomst. Et knippe venner på facebook fortalte allerede for to uker siden at den første julebrusen var kommet, kjøpt og konsumert. Og da jeg var på Kiwi fredagskvelden var en av to svære paller med julebrus nesten tomme!

Slik så det for eksempel ut på Plantasjen i kveld :







Jeg må jo innrømme at jeg syns det er fint å se alle de fine juletrekulene (som forøvrig slapp mye glitter da jeg tok på dem), og jeg har begynt å planlegge julegaver, og ja, jeg har kjøpt et juleblad med ideer til pynt, kaker og diverse. Men, så mange nisser, det får jeg nesten panikk av, og julebrus drikker jeg ikke før 1.desember. Så det så!

1 kommentar:

Hanne sa...

Det er aaaaaaalt for tidlig!! Og julebrusen er tidligst 1.desember - helt enig:D