søndag 11. juli 2010

Det komplette kjøkken

I skrivende stund er Spania nye verdensmestere i fotball, gratulerer Iniesta, Torres, David Villa og alle andre spanjoler!


Men over til noe mye viktigere! Har du det komplette kjøkken? I min planleggingsrus og elleville glede over å endelig få lage lister over ting som skal gjøres, males, handles og huskes i en strøken leilighet, har jeg kommet over en ganske interessant artikkel! Christopher Sjuve er matskribent og kokk og har laget en liste over det han mener er elementære komponenter i et kjøkken. Fascinert som jeg er av lister, måtte jeg bare sjekke om min beskjedne samling av kjøkkenutstyr holdt mål. For min egen del har jeg nesten alt jeg trenger, en boksåpner hadde vært kjekt å ha, men ellers har jeg en ganske innholdsrik kasse kjøkkenutstyr i flyttelasset.


På denne listen kunne jeg telle ca. 36 ting jeg mangler av 78 "essensielle"! Jeg vet ikke helt jeg, om det er mye eller sånn passe. Av det manglende utstyret kan jeg nevne vaffeljern, is-skje, kjøkkenvekt, sil, sikt og vinåpner. Sistnevnte er da heller ikke så veldig nødvendig for min del, for jeg er enda ikke så "proff" på kjøkkenet at jeg bruker vin i matlaging og skal jeg drikke vin er det som regel så mye bobler og futt i den at korken kan "poppes" av!


Hvordan gikk det for din del? Har du det komplette kjøkken?

Ingen kommentarer: