onsdag 13. oktober 2010

Cup-Kylling

Ja, nå stusser du kanskje litt over tittelen, men den har en enkel forklaring. Jeg smakte denne retten da jeg var i Molde på Cup-kamp mellom Rosenborg og Molde! Hvordan kampen gikk trenger vi ikke å gå inn på, men oppskriften kan du få!


Til 2 personer trenger du

2 kyllingfileter

1/2 løk

1 paprika

2 store sjampinjonger

pasta

5-8 cherrytomater
(kan sløyfes om du, som meg, ikke er veldig begeistret for tomater)

1 glass god, litt sterk pastasaus
(vanligvis bruker jeg Dolmio Ekstra Krydret, men i dag brukte jeg hvitløktypen. Den ble ikke sterk nok så jeg fortsetter med Ekstra Krydret, beklager forvirringen!)

Ost til topping
(gjerne gorgonzola!)

Brød til servering
(pitabrød, loff, grovbrød e.l.)

Skjær kylling, paprika, løk, sjampinjong og tomater i store biter. Stek kyllingen i en panne, krydre etter smak, tilsett sausen når alt er stekt og la det koke litt.






Kok pasta (her må du bare beregne litt selv hvor mye du vil ha, og hvilken type pasta du vil ha) og sil av vannet. Ta pannen med kylling og saus av platen, tilsett grønnsakene og pastaen og rør om så alt blir blandet.


Hell alt i en ildfast form og dekk med ost.




Stek ved 225*C nederst i ovnen til osten er smeltet og gjerne litt gylden her og der!


Server med brød og smør, eventuelt salat og god drikke!

Ingen kommentarer: