onsdag 9. september 2009

Borte... Titt-titt!

Selvfølgelig ble det en stor pause i bloggingen igjen, men denne gangen har jeg en veldig god unnskyldning! Jeg flytta til Lillehammer, hadde ikke noe eget sted å bo de to første ukene, var med på fadderuke, har (faktisk) gjort en del "lekser" og vært på et uvisst antall mislykkede visninger. Helt til jeg kom over et fantastisk sted! Og der bor jeg nå! Skulle vist noen bilder fra kåken, men det må en IKEA-tur til først.
Jeg kan heller fortelle litt og vise bilder fra mine første uker i Lilehammer!

Den første turen over til Ringebu fra Atna gikk jo fint. ikke så fint vær akkurat men fikk da sett en hel masse sauer som sto og syntes veldig synd på seg selv i veikanten.



Så dro jeg til skolen der det ble åpning med sang, taler og en liten advarsel om at vi kanskje skulle hilse på folk ved å klappe dem høflig på skulderen, istedet for å håndhilse - bare slik at vi kunne unngå svineinfluensa. Det var vel bare noen få som fulgte det rådet, og etter ca 15 minutter hadde jeg allerede hilst på Sondre, Kari Anne, Eva, Steffen og Marius.
På kvelden var det klart for faddervors og påfølgende konsert på skolen med DeLillos! I tillegg fikk vi gratis grillmat, noe som var veldig bra siden vi da kunne bruke matpenger på øl istedet;)



Kvelden etter var det konsert med Paperboys inne i sentrum, så Kari Anne, Eva og jeg handlet inn til taco og vors hos Eva. Da dro vi like godt til CCmat, siden jeg hadde fått tips fra fadderen min Magnus, om at der hadde de EC Dahls! Jeg satt nemlig og furtet litt dagen før, fordi det hadde gått opp for meg at jeg ikke lenger er i trøndelag, og da har de heller ikke EC Dahls på Rema1000...
Men min reddende engel Magnus hadde rett, og jeg kunne blid og fornøyd ta med meg skikkelig øl til vorset hos Eva:) Og selv om vi aldri kom oss på konserten hadde vi det veldig morsomt på studenthjemmet på Vargstad, der det også var mange andre som hadde "glemt" konserten.



Så var det skolen. Forelesningene begynte allerede første uken, og den andre uken satte vi igang med skikkelig timeplan. Matematikk, finansregnskap, informasjonsbehandling og markedsføring er de fagene vi skal ha frem til jul, og hittil har det gått veldig greit.


Så, endelig! Forrige mandag fikk jeg endelig et sted å bo! Flyttet inn rett etter siste forelesning og fikk satt det jeg hadde av mat (kremt, kremt) inn i kjøleskapet;)


På torsdag kom Morten med flyttelass, så nå er det virkelig bare den IKEA-turen som mangler før jeg kan vise litt bilder fra mitt eget lille hus!
Kan jo ta med et lite stemningsbilde knipset akkurat nå da, her jeg sitter på terassen og spiser lunsj og ser utover Mjøsa:)



2 kommentarer:

Hanne sa...

nåååå, d ser skikkeli triveli ut:D
vilj gjenne kåmmå på besøk, og du e mer enn velkommen t å kåmmå t Køben å besøke Syran og meg:) håpe alt står t bra!! klæm klæm

Marit sa...

D e gørtriveli her:D E å Morten kjæm kanskje en tur å besøke dåkk i november æl nå;)