torsdag 24. september 2009

Nedtelling!

Jippi! I dag er det akkurat seks måneder til jeg er 20 år!
Altså, jeg har seks måneder igjen av tenårene!
Nå skal det sies at jeg faktisk ikke husket dette før jeg så datoen på Fronter (av alle steder), men av en eller annen merkelig grunn fant jeg ut at jeg skulle lage muffins i dag! Bare for å teste stavmikseren selvfølgelig.

Da de sto i ovnen så jeg for meg at hvis jeg la en kokesjokoladebit oppå hver muffins, kom de helt sikkert til å smelte og gli litt fint utover muffinsen. Dermed ville jeg slippe å vaske opp etter eventuell smelting av sjokolade. Akkurat den ideen var vel ikke den beste. Det viste seg det at sjokoladen holdt seg som èn bit oppå muffinsen! Når jeg tenkte meg om skjønte jeg jo også hvorfor; sjokolade smelter ved 35*C (det er derfor den smelter i munnen), og muffins stekes på 180*C. Sjokoladen ble vel sjokksmeltet og fikk heteslag og ville altså da ikke renne fint utover slik den opprinnelig skulle.

Resultatet ble da selvfølgelig så som så. Jeg prøvde å redde situasjonen med en teskje, og hadde jeg hatt litt melis for å drysse fint over kunne de blitt ganske fine, men det har jeg da altså ikke så muffinsene ble slik:




Hadde jeg bare brukt mørk sjokolade også, så hadde det sett litt bedre ut. Så, hva har jeg lært i dag? Jo, ikke ta snarveier for å spare oppvask;)

1 kommentar:

Anne Randi sa...

nam di dåænj såg go ut!