mandag 22. februar 2010

Jeg vil ha en stor hund!

I natt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg var på tur, for de lokalkjente så var jeg på bærplukking mellom Kjærsåstjønna og Grønfjellet. Og plutselig fant jeg en valp! Den så ikke ut til å ha noen eier eller mor noe sted så jeg bar den med meg hele turen. Etterhvert ble den svært så husvarm hjemme også, så jeg beholdt den.

Det var en av de fineste og snilleste hundene jeg noen gang har sett, så nå har jeg bestemt meg for at jeg skal prøve å finne en sånn hund til den dagen jeg flytter hjem!

Har googlet og søkt og finner liksom ingen som ligner på en prikk, men en hel masse andre raser som har noen likhetstrekk! Kanskje det var en salig blanding av flere jeg drømte om. Det var en stor hund, lys brun med litt sort også. Tjukk pels, og et veldig rundt ansikt. En stor bamse egentlig!

Den hadde fargene til en rottweiler. Og de er fine de også, men litt for korthåret, og litt for mye svart.


Så fant jeg et bilde av en berner sennenhund, som ligner, men er altfor liten ser det ut som på bildet. Den jeg drømte om var rundere i ansiktet og mer lodden, og ikke hvit.


Den beste forklaringen på hvordan ansiktet var er vel mer slik som disse samojedene.


Og størrelses- og pelsmessig var den veldig lik denne rasen som heter landseer.


En salig blanding altså... Men det var en utrolig fin hund! Gleder meg til jeg blir stor, for da skal jeg ha hund!

Ingen kommentarer: