torsdag 27. mai 2010

Ja, jeg lever... Så vidt...


En eksamen er ferdig, "bare" tre igjen! På fredag er det finanseksamen... Skatt, kontantstrømoppstilling og hele dritten... Ja nå er det tid for de store ordene! Jeg aner ikke hva som skjer! I det ene øyeblikket er det påske, sol, skigåing, ferie og morsomme drinker med Kjæresten! I neste øyeblikk er det vår, med tilhørende drittvær den ene dagen og sol den andre, møkklukt, som til og med trekker de forferdelige måkene inn til innlandet, og eksamen!

Forrige torsdag hadde jeg et lite (vel, hadde noen sett meg hadde det ikke blitt kalt "lite") panikkanfall. Jeg klarte ikke å få i meg mat, fikk kalde frysninger nedover ryggen, leste panisk igjennom kapitlene om ledelse og de "stores" teorier om hvordan organisere en organisasjon slik at den er organisert på den beste, mest effektive måten. Eksamen var på fredag og jeg tror jeg "bæsja på leggen"... Og ikke nok med det! Neida! I dag er det bare onsdag, jeg har eksamen på fredag, og har allerede tatt en (tar jeg to sovner jeg, og våkner sikkert ikke før langt utpå ettermiddagen i morgen) paracet, tent stearinlys, luktet på Kjærestens parfymeflaske som om det var luktesalt, drukket melk og dyppet Bixit med sjokolade oppi. I tillegg har jeg hatt et lite raserianfall rettet mot finansboken, noe som resulterte i at boken nå ligger lent opp mot veggen, men i alle fall lukket!

Ikke en gang et par Sex og Singelliv - episoder kan muntre meg opp!

Jeg har hørt om slagne menn, men hva med meg?! Jeg er i alle fall en veldig slagen kvinne akkurat nå! Jeg vil bare komme meg ut fra denne leiligheten (eller... det var nesten løgn. sannheten er at jeg elsker leiligheten, men jeg vil ha den i Trondheim!), være ferdig med alle dumme eksamener og aldri mer tenke på organisasjonsfag, økonomiske analyser og finans! Den eneste finansen jeg føler jeg har behov for å kunne noe om akkurat nå er min egen, noe som heller ikke er munter lesing! Hvorfor kan ikke lånekassen skjønne at vi burde få stipend i juni også?

Puh! Jeg er sint, lei, trøtt, har hodepine og eksamen på fredag. Fint å få litt ut litt tanker. For alle som innimellom stikker innom og ser at "Nei... Ingen nye innlegg i dag...", jeg kommer tilbake! Sterkt! Må bare rydde litt i hodet og presse frem et smil først.

Tudeldu!

1 kommentar:

Anne Randi sa...

Huff da, e kjenne t situasjon! mange varme tanka å kryssa'e finger frå Køben:)snart bli d feri vettu!