tirsdag 6. juli 2010

Vintage

I de senere åra har det jo blitt utrolig poppis med disse loppemarkedene, bruktbutikkene og secondhandbutikkene, og jeg må innrømme at det er utrolig mye kult du kan finne der! Det er bare så synd at en som regel må til de større byene for å finne slike kupp. I Oslo er det jo butikker, markeder og ikke minst Fretex overalt!

Jeg har jo selvfølgelig kastet meg på trenden, og fikset opp en gammel pelslue jeg kjøpte i en bruktbutikk i Oslo. Foret var muggent og gult, men relativt enkelt å bytte ut. Utrolig nok klarte jeg å sy det til helt selv også! Uten at mammas symaskin slo seg vrang! Før og (nesten) etter (tadaaa!):


Selv om jeg er håpløs med nål og tråd ønsker jeg meg nå en symaskin! Da jeg bodde på Melhus, kom Camilla en dag med en svær bag med fantastiske klær! Dette var klær hun hadde funnet på loftet hjemme, og deretter sydd om! Du skal lete lenge før noen andre har de samme klærne, og det er kanskje derfor det blir så vanvittig kult? Som avskjedsgave da vi flyttet fra hverandre fikk jeg en jakke av Camilla som jeg definitivt skal vise fram her en gang! Den er überfresh!

Så ja, jeg trenger en symaskin! Noen som vet noen som har en de ikke trenger eller noen som likevel skal selge en brukbar maskin? Jeg er veldig interessert! Hehe...jeg har liksom en plan om å bli litt vintagequeen til høsten i Trondheim. Trondheim har forresten et del søte vintagebutikker, og ikke minst antikvariat! For dere som oppholder dere i Trondheim i sommer vil jeg anbefale å stikke innom det store antikvariatet på Bakklandet! I et hus som ser fantastisk lite ut på utsiden, gjemmer det seg to etasjer med gamle og nye bøker på innsiden! Det lukter gammelt treverk og gamle bøker, og jeg kan gå rundt omkring der i evigheter!

Og så er jeg på jakt etter den ultimate vintageskatten! En skikkelig fænsy veske! Ikke sånn vanlig skulderveske, men en sånn en:


Tips til hvor jeg kan finne en sådan mottas med stor takk!

Ingen kommentarer: