tirsdag 5. oktober 2010

Master of inefficiency

Jada, så ble det en pause igjen. Rett og slett fordi det har vært så utrolig mye som har skjedd! Det har rett og slett skjedd så mye at søndag sa kroppen stopp, og siden da har den hverken tatt til seg mat eller drikke. Kanksje ikke så rart når jeg tenker meg om, men du verden det er kjedelig å være syk!

Forrige uke startet med et brak (bokstavelig talt) da jeg skulle dra fra Røros til Trondheim søndagskvelden. Jeg klarte å kræsje bilen så bakluka og bakruta ble ødelagt. Lucky me... Ettersom en bakrute og en bulk ikke er det billigste å fikse ble situasjonen fort litt stressende! Heldigvis fikk jeg låne bilen til pappa, mens Kjæresten skulle sjekke litt rundt omkring hos mekanikere.

Det skulle vise seg å bli ekstremt dyrt å få fikset bakluka, så da begynte jeg og google etter "reparasjon av bakluke" og "ny bakrute". Yes, I heart Google! Der kom jeg over et diskusjonsforum der en smart person foreslo å dra til et bilopphuggeri og kjøpe ny bakluke og sette inn. Long story short: Bilen er (nesten) like god som ny, med "ny" bakluke i en anelse mørkere farge enn resten av bilen for en rimelig penge! Denne røra brukte jeg nesten hele uka på og i tillegg hadde vi to fremlegg for klassen!

Så da helgen kom var jeg klar for fest og moro! Besøk fra Oslo hadde vi også, så vi var hele syv personer rundt middagsbordet (pluss en liten person i en ministol på gulvet). Kjæreste og jeg gikk på jakt både fredag og lørdag og lørdagskvelden var vi ute i lystig lag. Søndagskvelden ble tilbrakt på Lerkendal, der Rosenborg selvfølgelig slo Vålerenga!

Da jeg satt i bilen i kø ut fra Lerkendal etter kampen kjente jeg kaldsvetten og panikken begynte å komme, så det gikk fort hjem og rett på do, og da var helvete løs (unnskyld uttrykket). Så nå ligger jeg her med omgangsyken og synes fryktelig synd på meg selv. Jeg hater å ikke gjøre noe fornuftig, så nå begynner jeg å bli rastløs! Har prøvd litt mat i dag, og den har holdt seg i magen hele dagen så det er nok den siste feberdelen som står på nå, likevel er det UTROLIG kjedelig å være syk!

Kom forresten nettopp over en ny blogg! Nina har endelig skjønt hvordan hun skal få utløp for alt hun har å si så nå har hun egen blogg! Les den her!

5 kommentarer:

FJELLBY sa...

Kess linje e det du går att no Marit? Førskole?

Nina sa...

God bedring, Marit! Så må du si fra når du e frisk nok te å gå på Romeo og Julie:)

Marit sa...

Neste uke bli det Romeo Og Julie, Nina!

Lise: E går førskolelærer ja, på friluftslivlinja:)

Nina sa...

Men e e på kurs hver kveld neste uke, unntatt mandag... Hadde e glemt:(

Marit sa...

Ja? Da tar vi d mandag da vel! :D