fredag 11. februar 2011

DIY - Hårbånd

Nå begynner jeg å bli passe lei av å ligge på sofaen HELE DAGEN! Derfor måtte jeg prøve meg på litt puslerier ved sofabordet. Jeg fikk ideen om å lage et hårbånd e dag jeg vandret rundt i byen, og kjøpte to meter silkebånd og visste jeg hadde både strikk og superlim hjemme. Som sagt, så gjort.

Du trenger:
2 meter silkebånd (eller annet materiale som kan klippes i)
Saks
Skrikk (gjerne et grovt et, jeg brukte slik unger har under støvlene for at ikke dressen skal skli opp)
Superlim (pass fingrene!)


Så gjør du slik:

Hvis du vil bruke noe av båndet til å lage ekstra pynt tar du av det først, jeg lagde en sløyfe.


Så limer du en fald i begge endene av båndet (etter at du har målt det til å være akkurat for kort til å passe rundt hodet ditt)


Så limer du på strikket midt på båndet, før du limer båndet "rundt" strikket. Gjør det samme med den andre enden.




Lim på pynten, og vips så har du et hårbånd! Tror båndet kostet 5,- per meter og resten hadde jeg fra før! Ikke værst for en ting ingen andre har!

1 kommentar:

Anne Randi sa...

dænj likte e:) bra påfunn! fortsatt go bedring, tenkj på at du ha vør jennom d værste no:D go hælg!