tirsdag 24. mai 2011

Du vet du er drittlei av eksamen når...

...du ikke greier å fokusere på oppgaven i mer enn 10 minutter sammenhengende, mens du kan fokusere helt og holdent på Facebook i minst 30 minutter.

...du plutselig føler du må reise deg for å sjekke om klesvasken er tørr, selv om det bare er dyne- og putetrekk du ikke skal bruke på en stund likevel.

...du heller innpå mengder av cola og kaffe som kunne fått Therese Johaug og Northugen til å gå hjem og skjemmes (for de som ikke skjønte den så bruker disse skiløperfantastene å blande kaffe og cola for å holde ut i ekstreme skiløp. Det skal visstnok gi energi...).

...du stirrer tomt ut i luften og later som om du tenker, men ikke en eneste glup setning kommer ned på papiret/tastaturet.

...du begynner å mimre tilbake til tidlige og bekymringsløse barneår, da du enda ikke visste hva eksamen var.

...du blar febrilsk i pensumlitteraturen, men ingen av ordene kommer inn i hodet.

...du har mistet følelsen i rumpa av å sitte for lenge, uten å egentlig få noe ut av stillesittingen.

...du tilfeldigvis oppdager en liten hybelkaninunge, og tenker at du GLEDER DEG til å ta en skikkelig rundvask når eksamenshelvetet er over.

...du nok en gang sjekker Facebook og halvparten av klassen har postet en statusoppdatering om at de er "ENDELIG ferdig!" eller "Søren, jeg har skrevet for langt, hvordan skal jeg få kortet ned dette?" mens du er ikke halvferdig og får i hvert fall ikke problemer at det skal bli FOR LANGT!

...du helt seriøst vurderer å forsøke å bestikke læreren, for å få en grei karakter og slippe helvetet.

...du plutselig MÅ Google "jeg er en liten undulat" fordi du ikke husker teksten på den, og den MÅ du vite NÅ!

...du vurderer å drikke deg fra sans og samling for å hjelpe skrivelysten litt.

Og sist, men ikke minst:
Du vet du er drittlei av eksamen når du tenker at "Faen heller, stryker jeg tar jeg den bare på nytt!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg kjenner meg igjen. Takk for et bra innslag.